
AMD официално обяви, че най-новата им технология за гейминг визуализация – FSR Redstone – ще бъде представена на 10 декември 2025 г. Новината беше потвърдена от старши вицепрезидента на компанията Jack Huynh, който сподели кратък, но показателен тийзър със съобщението „Where darkness ends… Redstone begins“. Новото поколение FSR не представлява просто поредна версия, а цялостен набор от интелигентни ML-функции, създадени да подобрят производителността и качеството на изображението в модерните игри.
В основата на Redstone стоят няколко ключови технологии, които работят в синергия. ML-базираният upscaling позволява на игрите да се рендерират на по-ниска резолюция, а после да се възстановяват с максимално защита на детайлите. Към това се добавя и ML Frame Generation – система, която генерира междинни кадри, правейки геймплея по-гладък дори при по-тежки сцени. Друга важна част от пакета е Neural Radiance Caching – технология, която предвижда и кешира глобално осветление, намалявайки изчислителното натоварване и повишавайки качеството на светлинните ефекти. Redstone включва и Ray Regeneration – машинно обучение, което реконструира шумни ray-traced сцени, осигурявайки по-чисти и реалистични кадри.
Въпреки обещаващите възможности, AMD потвърди, че FSR Redstone ще бъде достъпен само за серията графични карти Radeon RX 9000. Това предизвика силна реакция в общността, тъй като много потребители на RX 6000 и RX 7000 очакваха да могат да се възползват от новото поколение AI-функции. Допълнително напрежение създава фактът, че един от елементите на Redstone – Ray Regeneration – вече присъства в „Call of Duty: Black Ops 7“, но е заключен единствено за RX 9000 карти. Все още няма яснота дали Redstone ще замени FSR 4 или ще съществува паралелно с него като по-висок клас ML-базирана технология.
Новата платформа е ясен опит на AMD да засили позициите си в конкуренцията с NVIDIA, чиито DLSS технологии задават стандарта в AI-ускорената графика. Ако FSR Redstone изпълни обещанията си, потребителите на RX 9000 могат да очакват значително по-високи кадри в секунда, по-реалистично осветление и видимо по-чист ray tracing. Предстои да видим и списъка с първите игри, които официално ще интегрират Redstone – тема, която вероятно ще бъде водеща на събитието на AMD през декември.




















